Gratis Är Gott, Som Sagt

Som jag skrev igår så tycker jag att det känns jävligt bra att äta gratis. Så när Elin skicka sms inatt å fråga om vi inte skulle ses efter skolan idag och äta lite kina-rester från igår en gång till så tänkte jag "varför inte". Och eftersom jag fortfarande har praktik och äter på dagis så innebär det ju att jag lyckats snika mat ytterligare en dag. Det är ju strålande! Fast kanske lika bra det, eftersom jag och min kära granne gick igenom vår ekonomi de närmsta månaderna och insåg att det inte ser allt för ljust ut framöver.. Misstänkte att jag inte skulle va rikast i stan, men att det skulle bli riktigt så här tråkigt hade jag väl inte direkt räknat med... men men, det löser sej alltid. Jag har hört från säkra källor att Maxim är ett jävligt bra ställe annars, med bland annat mycket kompetent personal, så jag kanske kan söka jobb där eller nåt sånt.... ;p

Någonting annat som är strålande är Elin herself. Hon fick för sej att rensa garderoben ikväll och få ordning på alla hennes kläder. Eftersom hon har så mycket så hann jag inte riktigt stanna tills hon var klar, så jag ska inte säga något säkert, men när jag lämnade soffan och begav mej hemåt så hade hon i alla fall lyckats att få in mer kläder i garderoberna än vad hon hade innan hon började. Det är typiskt Elin de ;)

                                                                       
                                                      Elin Maria Preisz - kanske världens bästa

Nu blire kvällen, för imorrn har jag öppning på dagis.. mm, första bussen upp till Rud (med tanke på sekretessen borde jag kanske skriva "någonstans i en mellanstor stad i Sverige" men det skiter jag i) och jag längtar verkligen tills klockan ringer imorrn.. inte.. Sov gott i alla fall.


Kommentarer
Postat av: mange

lite tomt här utan dig :(
nu blir de snart stan!

2008-05-07 @ 10:20:03
URL: http://fuja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0