Lördagens Lilla Kalas

Skrev ju om gårdagen att den var riktigt trevlig (förutom den där lilla bussresan då) men något annat som också var riktigt trevligt var ju självklart lördagens kalasande. Det blev väldigt bra drag! Från början var det nog tänkt att va lite av en personalfest för Elin och henes arbetskamrater, men det ramlade in lite blandat folk här efter ett tag. Kvällen innehöll grillning, lekar och lite alkohol också, tro det eller ej ;D Kul hade jag iaf och jag tror inte att jag var ensam om att ha det! Gött att det var så fint väder så vi kunde va ute nästan hela tiden och även gött att ha två lägenheter att springa emellan ;)

     

När drick-lekarna var avklarade och diverse sanningar/uppdrag var utförda så var det dags att ramla iväg till BMB. Jag ville va söt och ta mina nyaste sommarskor, men när jag gått ca två minuter funderade jag starkt på att vända och skita i allt.. Det kändes inte värt det! Men Annica lockade med plåster och jag lovade att ge det en chans till.. Dessa hjälpte iförsej inte ett dugg (när jag kom in på BMB märkte jag varför; jag hade ju inte ens lyckats sätta plåstrena där det skavde) men jag bet ihop och vi kom tillslut fram. Där mötte vi upp Elin som varit ute och cyklat och självklart lyckats skada sej väldigt allvarligt. Då kändes mina skavsår lite mindre onda ska erkännas. När vi väl kom in gjorde jag ett flertal tappra försök att dra mitt strå till stacken och göra rätt för mej genom att proppsa på att få betala... trots att hon som satt vid ingången diskret försökte påpeka att jag fick gå förbi gratis. Haha! Typiskt mej! Tack och lov (!) så fattade jag tillslut och smet förbi utan att betala. Det hade ju varit strålande om jag med min otroligt dåliga ekonomi hade betalat i onödan :p

Hade bara varit inne på BMB i fem minuter när jag fick ett meddelande från my dear boyfriend där det stod att han hade plockat och städat åt mej, så jag skulle kunna va ute och ha kul med gott samvete. Sött! Detta gjorde så jag plötsligt fick liiiite mindre ont i fötterna... :) Men bara lite, så när det började snackas om mat redan vid halv två så gjorde det mej inte ett dugg, utan vi tog vårt pick och pack och begav oss till våra olika favoritställen för att inhandla lite mat. "Prick nu kommer jag snart!" skrev jag och ca 45 minuter senare så ramlade jag och Annica hem till mej där Mange väntade. Stackarn fick även underhålla mej medan jag tog ett välbehövt fotbad innan jag var redo att låta honom gå och lägga sej. Som Elin sa, det är ju perfekt att ha nån därhemma som väntar! ;p

Idag har kära grannen bjudit mej på middag, sen var det en liten promme som stod på schemat. Kvällen avslutas nu i min soffa med TV och lite fruktsallad. Imorrn blir de plugg och tvättning. Kuuuuuuuuuuuul.. Eller inte..!

Sov gott :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0