Högt Blodtryck

Idag åkte jag för att fixa nya p-piller. De kunde tydligen inte skriva ut p-piller i år igen utan att träffa mej, och därför fick jag en tid idag klockan 16.15. När klockan närmade sej halv fem började jag sucka ordentligt, och när barnmorskan kom ut fem i fem var jag riktigt irriterad. När hon upptäckte mej och jag sa att jag väntat i 40 minuter såg hon jätteförvånad ut, självklart hade de glömt bort mej (skräll att jag blir bortglömd!!) men jag fick komma in ändå, tack och lov.

När hon väl tagit mitt blodtryck så sa hon att det låg på normalvärde men att det är mycket högre nu än vad det varit tidigare år. "Nånting har hänt för det är stor skillnad. Känner du dej stressad, ofta nedstämd eller har du gått upp i vikt på sistone?" frågade hon. Jag blev nästan lite full i skratt; det är väl ungefär så man kan sammanfatta detta år tycker jag.. :S Sjukt att man kan bli stressad när man går 10 timmar i skolan i veckan, men om man lägger till att man försöker jobba lite extra, och försöker hålla igång 3 handbollslag (det är matchdräkter hit, spelarlicenser och inbetalningar dit) så kanske det går ändå ;p Och att jag gått upp i vikt och att jag ofta är ledsen och mår dåligt vet jag ju precis vad det beror på, så det kom väl inte som nån överraskning direkt. Men skumt ändå att kroppen påverkas så mycket, det tänker man liksom inte på... men men, med ett löfte om att ta hand om mej själv bättre framöver så fick jag ändå mitt efterlängtade recept :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Besökte du Karin även denna gång ;)

2008-11-27 @ 06:41:51
URL: http://metrobloggen.se/mariaberglund
Postat av: Teresia

jaa, men sen så börjat vi ju komma till åren också Jossan! Jag menar då får man ju högt blodtryck! Se det från den positiva sidan, du som vill bli pensionär och allt!;P

2008-11-27 @ 08:31:29
URL: http://taaz.blogg.se/
Postat av: Katherine

Nääää Josefin. Nu får du ta hand om dig bättre. Man måste faktiskt inte ta hand om 3 handbollslag. Och om du tycker det är kul får faktiskt en lagförälder ta hand om matchdräkterna och allt. Det får du faktiskt kräva så du kan fortsätta. 23 år och blodtrycket börjar bli för högt. Det hör du väl själv hur dumt det låter!

2008-11-27 @ 11:00:06
URL: http://knattiz.blogg.se/
Postat av: Mamman

Låter inte alls bra. Du får nog tänka lite mer på dig själv o din hälsa gumman. Som sagt, jag tror år 2009 blir ditt år. Puss, puss

2008-11-27 @ 14:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0