Märk Inte Ord

Ibland kan det hända att jag inte riktigt använder mej av rätt ord.. jag är ju ändå ganska duktig (iaf enligt mej själv) på svenska, och jag har ju bra ordförråd men ibland orkar jag liksom inte anstränga mej för att hitta rätt ord om jag vill säga nåt snabbt. Jag utgår ofta ifrån att folk ändå fattar vad jag menar. Som i somras när jag bad att få lite mer parketter (istället för kroketter) till grillköttet, eller som häromdan när jag sa till Katherine att jag ville köpa såna där gula små saturnusar.. Men vadå, det funkar ju! Katherine visste ju direkt att jag ville gå till fruktavdelningen och handla satsumas.

Fast jag måste erkänna att när jag och Mange precis hade börjat träffas i våras så höll det på att bli lite konstigt emellan oss när jag frågade om han ville ha lite syfilis. Jag tyckte jag var gullig som hade lagt på minnet att han gillade såna där små orangea konstiga saker med "skal" på, men konstigt nog så nappade han inte på förslaget ;p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0