Baconrulle

Va ju så hungrig och sugen på nåt smaskigt när jag kom hem från träningen förut och kom på att jag hade smördeg i frysen som var kvar från min inflyttningsferre. Eftersom den va i februari så kände jag att det var dags att göra i ordning den nu så därför bestämde jag mej för att försöka göra såna där bacon-snurror som mamma gör.

Jag plockade fram allt och skulle precis köra igång när jag insåg att jag inte äger en kavel.. hm.. men man tager vad man haver tänkte jag och började kavla ut smördegen med partyglaset från Sun Alanya ;p








Efter lite kämpande med "kaveln" så blev de tillslut ganska bra. Orkade inte göra snurror av dem, så det fick bli rullar, men goda blev de ändå! Fast inte lika goda som mammas iförsej, men det kommer.. nästa gång ;p

 
Vardagen blir inte roligare än vad man gör den till, tänkte jag och hällde upp ett par glas vin ;p Med levande ljus och blommor på bordet så slank


Kommentarer
Postat av: Maria

Smarrigt hörru :)

2008-10-28 @ 07:43:55
URL: http://metrobloggen.se/mariaberglund
Postat av: Teresia

Duktig du är!=P

Och bra att du kom upp idag, trots ingen väckarlkocka..

inte på tiden att du köper en egen?=p finns säkerligen asbilliga på tex. claes ohlson=p

2008-10-28 @ 08:24:58
URL: http://taaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0