Hockey-Fru

Ja visst, som ni redan vet så har ju jag gått och blivit hockeyfru såhär på senaste tiden.. Mange spelar ju inte själv längre så jag skulle inte vilja kalla mej spelarfru, men han är fortfarande ett troget fan och tittar/lyssnar typ alltid när det ges möjlighet. Kanske är tittar-fru ett mer passande ord för vad jag är? ;p

Iaf, i lördags var det ju dags för FBK att möta Modo här i Karlstad och självklart skulle vi dit och titta. Eftersom Manges andra Modo-vänner har lämnat stan så fick jag äran att följa med denna gång. Jag gillar absolut att se på hockey men jag är ju ändå inte så superinsatt så jag hinner ju även med att tänka på lite andra saker under tiden de spelar; jag menar.. en hockeymatch är ju väääldigt lång! Fressten hade jag väldigt mycket tid att tänka på eftersom det till Manges stora lycka satte sej ett annat Modo-fan på stolen intill två minuter innan nedsläpp. Gissa om de fann varann! Det var liksom som två små pojkar som upptäcker att de har samma leksak och bara sätter igång att leka tillsammans som om de känt varann i alla år. I detta fall var det två väldigt skäggiga små pojkar, men ändå :)


Mange är laddad och jättenöjd över att få gå på hockey. Jag var lite mindre nöjd över att han valde att prata detaljer, match-upplägg och spelarinsatser med den där andra snubben, istället för att ägna tid åt mej och förklara alla regler.. Haha, nerå, så illa var det faktiskt  inte! :)


På matchen var ju Mange såklart klädd i matchtröja och vad mycket det kan göra kom jag på.. Jag menar, han och den där andra skägg-grabben hade ju aldrig funnit varann om de inte genast sett att de hade samma favoritlag. Under kvällen var det också flera andra som hälsa å skrek "MODO!" till varann, lite som det antagligen blir när man är en minoritet bland mycket andra människor som håller ihop. Man blir liksom tjenis med alla som är lite som en själv :)

Tänkte också på att det verkligen ärså jäkla halkigt på isen.. Herregud! Sist jag var på hockey så ramlade ju en funktionär (pinsamt!), igår fick de som skulle sjunga nationalsången (tänk att det alltid ryser så härligt i en när man sjunger den!) leda varann ut och när spelarna passar till varann så hinner de ju sällan ikapp pucken.. jag tänkte att man kanske borde sanda lite grann så det blir lite lättare? ;p

Kommentarer
Postat av: Teresia

Jo det kan vara skönt ibland! men som sagt I need a badkarspillow!=p Drunkna ju nästan igår!=p

2008-10-06 @ 09:19:14
URL: http://taaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0