Det Där Med Vänner

Förut när jag loggade in på msn så hörde Emily, min gamla barndomsbästis av sej och jag blev såklart jätteglad! Vi har inte pratat med varandra på över ett halvår, senast jag hörde hennes röst var nog när jag ringde på hennes födelsedag en snabbis.. Nu när vi pratade så kom jag att tänka på hur olika vänskapsrelationer kan se ut.. det finns t.ex.:

* de vänner som man står jättenära tills man når en viss punkt där man växer ifrån varandra... Det brukar vara jättejobbigt när man kommer hit, men med lite distans till det hela så tänker man att det kanske är lika bra. Man får va glad åt de minnen man skaffat tillsammans istället :)

* de vänner som man kanske inte träffar regelbundet men ändå är det som att man är på "samma nivå" när man väl gör det... Det finns vissa personer som man klarar att ha den relationen med; man tappar varann ibland på vägen men på nåt konstigt sätt hittar man alltid tillbaka till varandra vid olika tillfällen i livet

* de vänner som man kanske inte hörs med varje dag men som ändå alltid är medräknade när är dags att hitta på nåt... detta kan ju va både nya och gamla vänner, som man kanske inte alltid hör av sej till dagligen men som ändå har en självklar plats i ens vardag och liv.

* de vänner som man faktiskt har kontakt med i princip varje dag, oftast flera gånger... kan ju också va både nya och gamla vänner, och de inte bara har en plats i ens vardag utan de liksom är ens vardag på nåt sätt

Vilken vän man än är eller har, så är det ju viktigt att visa uppskattning för de människor runt omkring en som betyder så mycket. Jag kan ibland känna att jag glömmer bort det och tar vissa personer för givet, men så antar jag att alla känner ibland.. I vilket fall så hoppas jag att ni vet att jag gillar er och att ni är grymma! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0