Dyr Frukt!

Ja, eller va tycker ni om man får sex kr tillbaka på en hundring när man köper en banan och en mandarin..?! Håller ni inte med? :p Skullle nämligen handla lite frukt i skolan idag och jag vet vet vet att jag lämnade fram en hundring (eftersom jag är bombsäker på att jag inte hade några 20-lappar i plånboken). Frukten kostade 14 kr och därför sa expediten "och 6 kr tillbaka. Tackar." Jag påpekade lite snällt att "jo men jag ska väl ha några lappar också, eftersom jag betalade med en hundring" Detta höll hon inte alls med om och sa att jag måste ha sett fel och att de va n tjuga jag lämnat fram. Typiskt mej! Alltså, de är ju inte alls så mycket pengar men det känns ändå tråkigt att en hel 100-peng försvinner.. faktiskt. Och det känns verkligen typiskt mej, för det ska alltid krångla med pengar och beställningar och liknande saker.. Ååååh. Fan, jag måste verkligen komma på nåt bra trick så folk börjar lägga märke till mej eller iaf komma ihåg vem jag är. Börjar bli en aningens tråkigt att känna sej grå och osynlig nu i sammanhang där folk inte känner mej ;p

Kommentarer
Postat av: Maria

Du har verkligen rimmets talang Jossan :)

Tråkigt det där med pengarna, du skulle sagt: "ser inte du vem jag är"? Då kanske du fått tillbaka rätt summa :P

2008-09-29 @ 13:55:57
URL: http://metrobloggen.se/mariaberglund
Postat av: Maria

Glömde ju att säga tack :D

2008-09-29 @ 13:57:08
URL: http://metrobloggen.se/mariaberglund
Postat av: mamma

Men herregud, stod du inte på dig!!?? Du skulle ha varit envis och sagt att du bara hde en 100-lapp i plånkan så du var helt säker! Gå tillbaks o kräv dina pengar! Eller spara bananen så den blir rutten o kasta på kassörskan!

2008-09-29 @ 15:27:25
Postat av: jossan

Jo men jag sa att jag visste att det var en hundring för jag hade bara det, och då tog hon fram en 20-lapp och sa att "det var den här du gav mej". Vet inte vad mer jag kan göra.. är ju för feg för sånt där och när man sagt att man är säker och sen får ett nekande tillbaka så blir man ju lite osäker tillslut... :S ni borde ha uppfostrat mej till lite mer elak, tuff och bitchig ;(

2008-09-29 @ 15:55:21
URL: http://piggen.blogg.se/
Postat av: Katherine

Jag vet inte om jag hade vågat fortsätta ja heller. Men jäklar va irriterande! Såg du va ja skrev ang. London?

2008-09-29 @ 16:04:28
URL: http://knattiz.blogg.se/
Postat av: Teresia

Du kan få gå på bitchkurs hos mig Jossipoo!=D

2008-09-29 @ 19:32:56
URL: http://taaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0