Lite Huslig

Det är ju inte bara nollning i mitt liv just nu, även om det känns som det ibland. Efter att ha rännt på stan med Maria och fixat lite inför morgondagen så kom Mange hit. Vi hade ju planerat in lite mys ikväll utan fadder-overaller på, har ju blivit en hel del sånt på sistone. Jag hade lovat att laga mat (kom ju faktiskt hem från skolan igår till dukat bord, så det kändes lite som min tur) och höll såklart vad jag lovade. Fläskfilé och klyftpotatis blev det och tro det eller ej, men det gick faktiskt att äta :D Jag borde va stolt över mej själv, jag börjar ju bli riktigt duktig! Fick bara ett litet utbrott över potatisen som vägrade bli sådär gyllenbrun och fin som jag ville, annars gick det helt okej :)



Sen var det dags att göra muffins, jag var sugen på att inviga min födelsedags-muffins-plåt. Tänkte slå på stort och göra bananmuffins med chokladbitar i, hur gott som helst :) Vi satte igång att göra smet och jag klickade upp det i formarna. Det va ju bara det att när Mange skulle ställa in plåten så såg han ju redan innan att den inte fick plats i min lilla ugn. "Jossaaaaan, har du provat plåten så den verkligen går in här?" hör man från min käre pojkvän. Alltså, nej klart jag inte hade.. va fan, man kan väl inte tänka på allt heller..! Så där stod vi med en dubbel sats muffins-smet men ingenstans att göra av den. I såna lägen är det tur att man bara kan springa ner till grannen och låna ugnen ;p Herregud! Aja, men nästa gång så vet jag ju att det inte kommer gå redan innnan, asbra ju :p

                                    De blev inte så fina heller, men väääldigt goda.. alltid nåt ;p

Kommentarer
Postat av: mamma och bror

Hej josefin du är snyggast och bäst hiihii

puss

2008-09-07 @ 00:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0