Mahjong

Tänk att man kan bli som ett litet barn på nytt så fort :D I söndags på morfars kalas började vi prata om gamla dataspel vi spelade när vi va små. Jag nämde Mahjong och då sa Mange att han hade det på sin dator. Hur farligt som helst ju, heeeelt beroendeframkallande! Så idag när jag kom hit (jag klarade att ta bussen till KRP alldeles själv i det mörka regn-rusket mitt i natten) så var jag ju självklart tvungen att spela mitt älskade Mahjong igen... Det var inte riktigt samma symboler och det var heller inte riktigt lika gött ljud när man fick bort ett par som den versionen jag hade när jag va liten, men det var minst lika beroendeframkallande ;D 

Så nu sitter jag här och spelar spel efter spel och pratar med brickorna på skärmen.. (typ "mohaha, försökte du gömma dej för mej, din jävel?!" och "va fan, det går ju visst, det ska visst va ett giltligt drag!" ). Som om de skulle svara liksom... ;p Och Mange börjar titta lite snett på mej också märker jag. Hehe, han skulle bara veta hur jag pratade när jag spelade Mahjong när jag var liten..! :p



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0