Va Rädd Om Dej Själv!

Igår när mamma och en väninna till henne gick från krogen så mötte de en kille på vägen hem. Han frågade lite "artigt" om de möjligtvis hade tid att knulla med honom och självklart så avböjde mamma och den andra kvinnan vänligt men bestämt. När denne herre inte ens fick ta dem på röven tyckte han tydligen att det var så dålig stil så han valde att slå till mammas väninna rakt i ansiktet...

Vad ska man säga? Det verkar ju som att det här händer överallt, oftare och oftare. Och de var ju två, hur ofta har det inte hänt att man gått själv hem?! Man tänker jämt att "inget händer ju mej" eller "ja, men jag ska ju bara den lilla biten" men herregud, man borde va så mycket mer rädd om sej själv än vad man är..! För det kan faktiskt hända nånting.. jag brukar ofta försöka prata i telefon när jag går själv för att det känns säkrare, men frågan är hur mycket det skulle hjälpa om det väl kommer nån idiot. Okej, det kanske går fortare att få dit polis men det kan ju faktiskt va försent..

Usch, inget kul att tänka på eller blogga om, men ändå väldigt viktigt. Man måste helt enkelt va mycket försiktigare än vad man är! Inte för att vi ska behöva va rädda när vi går hem, vi borde inte behöva va det, men uppenbarligen är det så det har blivit nu.. :(

Jag kan bara va glad, för att va lite självisk, att mamma inte var den som gick närmast, och att killen bestämde sig för att inte fortsätta att slå..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0