Långfredag -09

Jag vet inte hur er långfredag ser ut, men min är och har hittills varit superskön. Började dagen med en lång sovmorron, försökte komma ihåg när jag och Mange hade sovmorron tillsammans sist men vi kom inte fram till nåt. Iaf, vi klev nog inte ur sängen förrän vid elva, då var det dags för frukost som dagen till ära bestod av baguetter, brie och lite annat smått och gott. Bra start på dagen!

Sen bar det av till Bergvik för min del, tänkte hälsa på Elin på jobbet en sväng och kika lite om de hade nåt fint man kan ha på sej imorrn t.ex. Har ju inte alls mkt pengar den här månaden (heller) men med en check på 150 kr så kan man ju alltid kika lite iaf ;p Hittade inget till imorrn men det slutade med att jag tog mej ur MQ med en ny jeansjacka i handen.  Har så länge velat ha en jeansjacka men har gnällt på att alla modeller är så jäkla korta nuförtiden... och även om jag inte provat nån så har jag "vetat" att korta modeller absolut inte är skapta för mej. Men efter lite tjat från Elin (tror bestämt att Elin W va med på ett hörn också) så gick jag iaf med på att prova den. Och ja... efter att ha tvekat lite och blivit övertalad om upprullade ärmar hit och spänna åt mer i ryggen dit så var det bara att gå raka vägen mot kassan... ;)

Och visst, som Mange påpekade så har jag redan flera nya jackor för i år, men det här var ju en sommarjacka. Och den var billig. Och blev ännu billigare tack vare min kupong. Och det var ju faktiskt precis en sån jacka i precis en sån färg jag ville ha. Och jag har ju faktiskt 500 kvar på kontot. Och det är ju faktiskt bara 15 (å herregud!) dagar kvar till nästa löning... så de så ;D



Nu ska jag fortsätta min sköna långfredag med min nya Cosmo och Lars W på högsta volym. Om jag inte va på bra humör innan så hade jag definitivt blivit det nu. Att spela "Solen i Ögonen" på högsta volym samtidigt som sommaren börjar närma sej... snacka om glädjerus och lycka!


Kommentarer
Postat av: mamma

Ser jättefin ut. En jeansjacka måste man bara ha. Puss!

2009-04-10 @ 17:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0