Vad Är Matte?

Så var det vanlig tisdag igen då och för mej innebär det plugg. Har ett par uppgifter att göra till skolan, och bara man kommer igång så är de ganska roliga att göra faktiskt. Men det är inte helt enkelt! En av uppgifterna gick ut på att lyssna efter matteord som barnen använder i sin vardag, och i den andra uppgiften ska man luska lite om hur barnen tänker kring matte och vad det är..

Gjorde ju detta i torsdags och som sagt det var inte helt enkelt... Jag började min lilla "intervju" med  frågan "Vad tänker du på när jag säger matte?" och jag fick svaret "Jaha, du menar Matti. Ja men han går ju här hos oss!" Ett självklart svar ju och också helt korrekt.. fast det var väl inte riktigt ett sånt svar jag var ute efter med mina ledande frågor... ;p

Jaja, att de inte har helt koll på vad ordet matematik innebär är ju ett svar gott som något, så nu gäller det för mej att jag sätter igång och får denna uppgift klar. Senare idag bär det iväg på handboll, var ju en hel vecka sen sist så det är på tiden :)

Kommentarer
Postat av: arg-mange

jaha här nämner vi matti men inget om din stakkars pojkvän som trotts dödshostning gick till skolan medans du låg hemma å sov och sen när jag väl kom hem efter att halvt svimmat på vägen så fixar jag frukost till dig! MEN NEJ INGE TACK HÄR INTE :@

2009-04-14 @ 14:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0