"Chefen Fiser"?! "Cheater Meter"?!

MTV är ofta en rätt bra kanal som jag gillar att titta på, men något jag h a t a r är deras hemskt dåliga "mobil-tjänst-reklamer" eller va de kallas.. Fy fan för dem! Det här är något jag stört mej på väldigt länge och jag känner att jag bara måste få bli av med min irritation genom att lufta det lite här :P

Först och främst har vi då "Cheater Meter"; där det står typ  "sms:a in och ta reda på om din (hemliga) kärlek är otrogen mot dej". 1.) Hur i helvete skulle MTV kunna veta det? och 2.) Hemliga?! Om personen man testar inte ens vet om att personen som skickar in till MTV är kär i denne så är möjligheten stor att de heller inte ens är tillsammans.., Och då kan jag inte få ihop i mitt huvud hur den skulle kunna vara otrogen...?! Kalla isåfall test-helvetet för "ta reda på om din (hemliga) kärlek är kär i någon annan"

Sen har vi då "Chefen Fiser", den här tjänsten är nog snäppet värre i mina ögon. Detta är alltså en ringsignal som man kan ladda ner, där det låter som att någon sätter igång att fisa högt och länge. I reklamen sitter fem stycken på ett möte, det börjar höras pruttljud och de andra fyra håller händerna för näsan tills då (antagligen) chefen drar fram sin mobil ur kavajen och svarar. 1.) Är den här tjänsten bara till för chefer? 2.) Om det nu bara är en ringsignal som låter och ingen riktig fis, varför sitter fyra stycken och håller för näsan? Det lär ju inte lukta så värst mycket.. 3.) Hur stor chans är det att någon som kommit upp i ålder för att få jobba tycker att detta är kul på riktigt och beställer en sån här rignsignal?

 Herreguuuud!
Men sådär, nu har jag skrivit om det här och luftat mej lite så nu känns det lite bättre faktiskt... bäst att byta kanal fort så jag inte hinner se det igen, då blir jag väl lika irriterad igen :p

Kommentarer
Postat av: Katherine

Haha... ja det är skönt att du har så mkt tid nu så du kan fundera på dessa viktiga saker. För jag tycker att det är viktigt!=)

2009-08-12 @ 13:36:15
URL: http://knattiz.blogg.se/
Postat av: Jossan

Hahha, eller hur! Fast ska jag va ärlig är det här nåt jag gått å stört mej på väldigt länge, i typ flera månader eller så. Har försökt att ignorera det men jag blir lika irriterad varje gång reklamen dyker upp :p

2009-08-12 @ 14:47:24
URL: http://piggen.blogg.se/
Postat av: mamma

Nu blev jag påmind om varför jag så sällan sitter framför tv:n o häckar. Detta har jag totalt missat/sluppit... Hoppas ni flickor får en kul kväll!

2009-08-12 @ 15:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0