En Olycka Händer Så Lätt...

... så därför har jag infört en helt ny regel här i mitt Ohlsonska resident. Den lyder: Lämna aldrig kvar nåt glas inne i  rummet efter användning. Lämna definitivt aldrig kvar nåt glas som inte är uppdrucket. Och lämna definitivt inte inte kvar nåt glas som inte är uppdrucket i närheten av datorn...!!!

Klockan 02.04 stängde jag av datorn inatt för då kände jag att jag var hyfsat klar med pluggandet för helgen. Supertrött ställde jag klockan på 08.00 för att kunna gå upp och skicka in mitt arbete till min handledare för lite respons, och sen ramlade jag i säng. Knappt sex timmar senare så vinglade jag upp och gick raka vägen och satte på datorn. Tyvärr tänkte jag inte på att jag varit så jävla dum så jag inte tagit bort mitt stora vattenglas som jag inte druckit ur igår och självklart lyckades jag pricka glaset istället för datorns on-knapp.

"Kom det vatten på datorn? I så fall får du absolut inte sätta på datorn. Då kan allting försvinna, den måste torka först så får vi se hur det gick" hörde jag Mange säga med en lugn men en smula sammanbiten röst från sängen. Då först fattade jag nog vad som kunde ha hänt. Heeela jävla datorn kunde faktiskt ha förstörts, och därmed heeela mitt jävla ex-arbete som jag gjort hittills under en månad. Inte för att det kanske är viktigast i längden, men just nu känns det i alla fall så.. Ett par minuter senare kunde vi iaf konstatera att datorn funkade som den skulle och jag kände 10 kg:s magont lossna och försvinna bort. Tack och lov för det!

Fortsatte min härliga start på dagen med en rask promenad. Den raska promenaden var inte alls så mysig och trevlig som de förra veckan var, utan nu var det spöregn och dystert ute. Men men, iväg kom jag och drygt en halvis senare är jag nu genomblöt och lortig, men ändå nöjd och hemma i värmen igen. Skönt! Nu blir det en varm dusch och frukost, och sen får jag hoppas att dagen flyter på bättre än vad den hittills har gjort...

Kommentarer
Postat av: Katherine

Vad duktig du är jossan=) Du kanske till och med vill träna med mig på gym till våren nu när du blivit så hurtig;)

2009-12-07 @ 14:03:25
URL: http://knattiz.blogg.se/
Postat av: Jossan

Njaa, så hurtig blir jag nog aldrig.. Du känner väl mej ;p Men man ska ju aldrig säga aldrig förstås ^^

2009-12-08 @ 09:22:40
URL: http://piggen.blogg.se/
Postat av: Teresia

Haha så där har jag också gjort när jag bodde i Borlänge, trååkigt! Haha försök inte heller att torka datorn med en hårblås.. Knapparna på tangentbordet smälter.. Bara ett tips så där;p

2009-12-08 @ 21:58:46
URL: http://taaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0