Fredag Den 13...

... behöver inte alltid bara vara otursdrabbad :) Jag har självklart haft en del "otur" idag (Elin undrade hur jag alltid lyckas :p) men det har även varit en väldigt mysig dag. I början av veckan så planerade jag och Mickis att vi skulle dra med våra herrar och åka ut till Skutberget och grilla om det var sol&fint. Nu blev det inte riktigt så eftersom Mickis och Mattias inte kunde, men eftersom vi var inställda på att ge oss ut och inte alls hade nån lust att stanna inne när det var så fint väder ute så tog jag och Mange en egen liten tur till Mariebergsskogen. När vi kom hem ett par timmar senare så kröp vi ner under täcket och drack varm oboy. Hög mysfaktor!


Turen började med att Mange lurade ner mej för den jobbiga backen som vi gick i på nyår - igen! Men denna gång vägrade jag ramla, så asnöjd kom jag på att jag kunde sätta mej på rumpan och åka ner. Perfekt :)


Efter att ha genat över isen så kom vi fram till Mariebergsskogen där vi klappade djur och såg massa olika fåglar till Manges stora glädje. Jag åkte runt med en pingvin också, hur söta som helst!


När det var dags att gå hem var det nästan så att jag inte orkade gå längre. Men efter att få ha kastat lite snö på Mange och sen gjort en tjusig snöängel så samlade jag ihop krafterna och trampade på, utan att gnälla nästan nånting. Bra gjort av mej!

Nu håller jag och Mange på och försöker göra fiskgratäng här, antar att grannen ramlar in alldeles snart efter sitt jobb också. Trevlig fredagskväll på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0