Norrköping By Night

Så var man hemma igen då efter vår lilla spontana roadtrip. Vi hade jättekul och allt gick bra, men hej va trötta vi var imorse när klockan ringde halv nio. Kan det ha något att göra med att vi av ett par olika orsaker inte somnade förrän efter halv sex inatt? ;p Jaja, kul var det iaf att komma iväg och göra nånting annorlunda för en gångs skull, och grabbarna är ju speciella alltså..!

Iaf, resan  började jättebra. Efter att ha panikköpt lite "mellis" så vi skulle klara oss till vår taco-middag så kom vi äntligen ivägen med bilen fullpackad och den nybrända CD-skivan gång. När vi svängde ut från parkeringen så frågade Mickis som körde: "Okej, vilken väg tar vi då?" Haha, ingen av oss hade ju koll på det upptäckte vi då.. Jag trodde att jag kanske kom ihåg vägen, Katherine hade hört att E4 va bra... herregud. Jag fram med en kartbok från handskfacket direkt:


som självklart inte ens visade Östergötland... vilken miss ;p Äsch, vilda och spontana som vi är så bestämde vi oss för att "chansa" lite och vi åkte faktiskt bara fel en gång, fast det blev ändå ganska rätt tillslut. Katherine hade sagt att när vi kom till Örebro så fick vi börja dricka. Sagt och gjort, när förste Örebro-skylten dök upp så åkte cidern fram direkt. Vi skålade och sjöng. Mickis åt äpple och körde bil :p

 

När vi väl kom fram så hälsade vi på Tommy och Tom och slängde oss på toan och in i köket direkt. Vi va superhungriga så tacos slank ner utan problem faktiskt! Vi dukade av och ett par av deras kompisar, Orkun, Filip/Steven och maffiabossen (det är vad vi tror iaf) Tony G, dök upp.



När klockan närmade sej ett så beställde vi taxi och drog till Palace, som nog är ett ganska kul ställe men det var inte alltför mycket folk ute igår.. Kanske inte så konstigt egentligen, folk tar väl igen sej efter jul och nyår. Men vi hade kul iaf och dansade loss tills det var dags att gå hem vid halv tre. Då hade vi fått nog :)

 

När vi kom hem så var det glas och skit överallt. Fram med dammsugaren och sen var det bara att blåsa upp våra två enorma luftmadrasser. Stackars grannar! Men tyvärr är ljud och oväsen nog lite sånt man får räkna med när man bor grannar med Tommy och Tom, jag känner på mej att det är rätt där  högljutt varje lördagsnatt.. Jag förstår att det har flyttat in och ut tre stycken grannar under tiden de bott där!

Vi passade också på att spexa till det lite; jag gick runt i pjamas och högklackat och försökte mej på att va sexig.. förstår inte varför Katherine bröt ihop..?! Sen låtsades vi att Katherine och Elin däckade; ja menar, vi är ju alldeles för skötsamma för att sånt skulle hända i verkligheten så då får man väl låtsas lite.. elleeeeer? ;)

  

När Tommy och Tom kom hem vid halv fem var de inte alls sugna på att gå och lägga sej, iaf inte Tom. Det skulle pratas, hoppas i madrasser och ätas lite "värsta bufféeeeeeeeeen!!!" (alltså våra tacorester) så det blev väl inte tyst förrän vid sex eller nåt imose. Jag var trött, men det var ingen större fara, tycker mer synd om Elin som skulle jobba och om Katherine som skulle köra hem.. men jaja, nu är vi hemma iaf och alla var överens om att vi får göra om det nån gång.. självklart inte till Norrköping, men vi får väl se vart vi hamnar nästa gång. Och när åker vi? Kanske är dags att börja planera lite inför det... eller nej just det, det var ju spontana vi skulle va ;D

Kommentarer
Postat av: Maria

Tack gode gud för uppfinningen för bloggen! Hur skulle jag annars få reda på alla roliga upptåg du är med om :) Känns som om jag levt under en sten de senste veckorna!

Äntligen befinner jag mig i K-stad efter massa flängande hit och dit!

2009-01-05 @ 17:42:34
URL: http://metrobloggen.se/mariaberglund
Postat av: Mikaela

haha fan va kul det lät! får man hänga med på nästa road trip:D? ahahahahhaha

2009-01-05 @ 21:49:17
URL: http://mikaelac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0