Skumma Grannar

Jag är faktiskt lite orolig för min granne, och då menar jag inte Elin utan den tjejen jag bor i samma uppgång som. Jävlar vilka skumma tider hon är vaken och rör sej på! Och även om jag aldrig någonsin sett nån annan människa där så måste hon bo tillsammans med nån, alternativt att det är nån som sover där nästan alla nätter i veckan. Okej, nu kanske ni tycker att jag ska sluta lägga mej i vad hon gör och hennes tider osv, men det är inte jättekul att vakna minst tre nätter i veckan, alltid mellan ett och halv tre, av att nån kommer hem. Jag ser ju henne gå till jobbet på morgonen och hör henne komma hem vid fem-tiden, men jobbar hon extra på Maxim kanske? ;P Eller har hon en partner som jobbar skift, och det är därför det smäller i dörren vid 02? Hur som helst är det lite obehagligt..

Och nu har hon/de börjat med en ännu läskigare grej också. Inatt vaknade jag av att nån kommer hem, det hör man genom att dörren till vår trappuppgång öppnas och slår igen. Då blir ju det naturliga att man väntar på att henns lägenhetsdörr ska öppnas och personen i fråga ska gå in, men icke! Det tar kanske 30 sekunder, det låter där ute  i uppgången och nån går. Sen hör man dörren till trappuppgången slå igen igen.. jaha?! Även detta kanske händer en gång i veckan och det känns skitläskigt! Va gör en person i vår trappuppgång mitt i natten? Får min granne nån special-post hemskickad då? ;S

Äh, vette fan jag, och egentligen är det ju inte så farligt, men lite skumt känns det iaf!

Nu blir det skola och lite redovisning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0