Telia SM

Att det blev tvättning för hela slanten idag var väl att ta i, Elin ringde och väckte mej halv elva och då hade ju jag redan missat en och en halv timme på min tvättid.. när sov jag längre än till nio sist?! Aja, hinner att tvätta nån tvätt iaf så det var inte världens katastrof. Var hur gött som helst att kunna sova så länge idag, kände jag.

Pratade med mamma nyss, hon ska ju vara med och spela innebandy i Telia SM som går här i helgen. Sist hon var med så tog de ju guld så de har lite att leva upp till. (Inte mångas mammor som tagit SM-guld!) När jag fick reda på att det skulle va i helgen så frågade jag om de låg i hårdträning nu sista tiden. Nej nej, va svaret, i år hoppar de tydligen träningarna och vilar sej i form :P Och idag sa hon såhär:

M: Matchen är 11.45, vi har samling 09.30.
J: Oj, jaha ja men då satsar ni på att ha en lång uppvärmning och så iaf!
M: Njaaa, vi ska väl mest se herrarnas match. De spelar innan oss.

Haha, kul. Uppvärmning och träning är överskattat, det vet väl alla :) För övrigt så är inte mamma bara rolig, hon är smart också. Hon kom nämligen med lösningen på mina grannars underliga tider. Antagligen är det så att min granne prenumenerar på en tidning och den kommer tydligen såhär tidigt. Mamma får NWT nån gång efter ett, så det verkar stämma rätt bra. Visste inte alls att den kom så tidigt, för när jag bodde hemma så kom den typ fyra eller nåt. Men det är väl så på landet kanske ;p

Kommentarer
Postat av: Katherine

Haha smart mamma. Och är det på det viset så har du nog inga skumma grannar trots allt=)

2009-01-30 @ 13:08:20
URL: http://knattiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0