Bilder Från Huvudstaden



 
Vi tog färjan över till Djurgårn där vi skulle möta upp kusin Sebastian som bor i storstan över sommaren.

Det blev lite missförstånd, men efter lång väntan vid den här statyn så dök fin-kusin äntligen upp. Han hade stått å väntat vid en annan staty, som föreställde en annan gubbe på en annan häst. Jaja, shit happens :p


Vi begav oss mot Rosendals trädgårdar där vi strosade runt bland odlingar och vinrankor. Sen var det dags för lunch ute i solen och hade inte Sebastian haft så bråttom till systemet så hade vi gärna stannat och tagit oss ett glas vin från deras trädgårdsbar ;D


När vi kände oss klara med Djurgårn så gick vi in til centrum. På vägen stötte vi på massa läskiga fåglar som var överallt. Jag var lite tuff och posade med dem.


Kvällen spenderades på mysiga Engelen, en restaurang i Gamla stan som också hade både liveband och dansgolv. Jag och mamma åt gott, drack Rosa Pantern och  hängde lite på dansgolvet där vi båda blev lite raggade på. Inte så konstigt kanske, med tanke på hur tjusiga vi var under kvällen ;D

 
Under helgen hann vi ju också med att tillbringa lite tid på vårt hotell såklart. Eftersom vi bodde på 9:e våningen så hann vi med att ta lite hisskort ibland och jag passade även på att ta "små" powernaps så fort det gavs tillfälle. Hotellet var heeelt okej; sköna sängar, supersmarrig frukost, fräsch toa och djupa fönsterbräden som man kunde sitta i och prata i telefon fanns på pluslistan. Ont om pakeringar, superhett rum utan ventilation/AC, lyhörda rum och en sommarstängd restaurang/bar var väl saker som tyvärr fanns på minuslistan... ;p


Hemfärden kändes lite lång men den gick bra. Mamma körde och jag koncentrerade mej mer på färdkosten. Vi stannade i Hummelsta där de hade en jättestor godisaffär. Jag var bara tvungen att köpa en sån där godisorm som jag alltid gjorde när jag var liten. Den var ganska smarrig, men kanske inte en av favoriterna såhär på äldre dar..

Kommentarer
Postat av: Anonym

godisormen kanske också funkar mot måsar?

2009-07-21 @ 11:44:53
Postat av: preiszan

va jag som skrev! jämt såru veet

2009-07-21 @ 11:45:35
URL: http://preiszan.blogg.se/
Postat av: Jossan

Jag tror faktiskt att den gör det.. vid närmare eftertanke så såg jag inte en enda mås i bilen ;P

2009-07-21 @ 12:44:52
URL: http://piggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0