Hoppsan!

Åååh, typiskt. Idag slog jag på stort och gick til Konsum för att köpa en lök och krossade tomater med basilika. Det är fränt för att va mej, men jag skulle nämligen göra köttfärssås och jag måste ju faktiskt börja ha i såna här saker.. Har ju börjat tycka om när andra har i såna här saker, så varför inte våga prova själv, liksom..

I alla fall, fixade köttfärssåsen och kände mej faktiskt ganska nöjd eftersom det blev helt okej smak på maten för att vara jag som lagat den. Dukade fram och skulle precis börja hälla upp maten när jag upptäckte att jag glömt göra spaghettin. Ååååh! Det här har hänt ett par gånger förut och det är ju så typiskt :p När jag ska göra nåt nytt så är jag så inne i det, (min hjärna var tydligen inne på hackad lök för hela slanten) så jag glömmer det mest självklara... Haha, en aningens snopet kändes det i alla fall nr ja upptäckte det, så det var bara att sätta på pastavattnet och låta det andra stå och vänta i en halvis. Bra tajming :p


Jag är inte alltid så säker i köket, men jag försöker iaf ;D

Kommentarer
Postat av: mange

jag tycker att du är ganska så bra iallafall! PUSS

2009-06-14 @ 20:03:43
Postat av: mor

Köttfärssås blir bara godare om den får stå o puttra en stund så det var nog nån mening med att du glömde pastan. Jag tycker du är jättehändig i köket numera, vad månde bliva?

2009-06-14 @ 21:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0