130 År

Om det stämmer som The Voice säger så fyller världens äldsta kvinna år idag och det är ju lite häftigt tänkte jag först. När de nämde hur gammal hon blir, 130 år, så hajjade jag till och tänkte att "oj, jäklar va gammalt". Men det var inte förrän de började göra jämförelser som jag insåg hur sjukt jävla gammalt det är..

Hon föddes 1879. Bara att va född1800-talet är ju svårt att föreställa sej, man har liksom upplevt två sekelskiften.. när andra världskriget bröt ut fyllde hon 60 år. 60 år!! Hon skulle kunna vara Hitlers morsa! Min morfar hade i princip nyss slutat med blöjor och hon skulle kunnat gått i förtids-pension (om det nu va pension i 65-årsåldern på den tiden). Det kan ju inte finnas en enda levande människa kvar som hon kände när hon va liten. Alltså, de få hon kanske umgås med nu lär hon ju säkert ha träffat när hon va typ 60-70-år och de va kanske nyfödda? Ja ni förstår vad jag menar, det är svårt att förstå hur gammalt 130 år är, men om denna människa nu läser detta så är det väl lika bra att säga grattis :)

Nu ska jag bege mej iväg på kursutvärdering. Kul kul, speciellt när man måste tacka nej till en hel dags jobb bara för detta...

Kommentarer
Postat av: Maria

Med tanke på hur hur otroligt mycket man brukar få ut av de där kursavslutningarna skulle jag tackat ja till jobb om jag vore du, antar att det är försent nu, men ändå!

Ses snart på bussen antar jag :)

2009-03-26 @ 08:24:00
URL: http://metrobloggen.se/mariaberglund
Postat av: Emma

Mmhm, jag hoppas det. :D Har faktiskt inte smakat än. :O Hehe. Japp, det gör vi vettu. Krams.

2009-03-26 @ 09:33:47
URL: http://eembla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0