Sommarskor + Tygjacka + Regn = Ingen Bra Deal

I morse när jag knallade iväg till min VFU-plats vid halv åtta-snåret var det ganska fint väder ute. Tyvärr var det inte riktigt lika fint två timmar senare när det var dags att gå till skogen och fortsätta "form-lektionen" där ute. Kände mej väldigt fånig faktiskt när jag stod där i min tygjacka och sommarskor och blev allt blötare. Det hjälpte lite att ett barn sa "vilka söta skor du har!" men jag hade nog ändå gärna bytt ut mina skor mot deras gummistövlar...

Förutom att jag kände mej som en dränkt katt när jag kom hem igen så är jag ganska nöjd med min mattelektion. Barnen var duktiga och verkade tycka att det var roligt. De fick både leta former och måla egna konstverk med hjälp av former och jag lyckades ha hyfsad kontroll över gruppen trots att jag hade alla 14 istället för att ha 4 som det var tänkt från början.

Nu ska jag sätta igång och skriva om lektionen också. Vore ju gôtt att komma igång direkt, så slipper man skjuta upp den till nästa vecka när man ändå har så mycket annat att göra i skolan. Så, lika bra att köra igång! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0