Livrädd För Att Leva, Dödsrädd För Att Dö

Jag har aldrig varit speciellt rädd för döden och liknande, men på senare år har det faktiskt blivit lite värre. Det är absolut inte så att jag går runt och är rädd hela dagarna, men det slår mej ibland att jag tänker på döden allt oftare. Detta i kombination av att jag (som vilken annan gammal pensionär som helst) anser att samhället och klimatet blir allt hårdare och hemskare gör att det ofta känns precis så som Jocke Berg sjunger; "jag är livrädd för att leva men dödsrädd för att dö". Jag blir helt panikslagen och skraj när jag ser program som Efterlyst för jag kan inte riktigt förstå hur man ska klara sej genom livet utan att råka ut för nån skit. Kalla mej negativ, fjantig,  cynisk, whatever, men det verkar faktiskt bli allt vanligare :(

Jaja. Nu ska jag lätta upp mitt sinne lite med att se på snuskdokumentären med "Fråga Olle". Där brukar det alltid visas nåt som fångar en på ett eller annat sätt ;P

Kommentarer
Postat av: mamma

Usch ja, det händer verkligen en massa hemskheter men man ska inte vara livrädd, bara försiktig. Hoppas du får en fin torsdag i höstsolen. Pok

2009-10-08 @ 08:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0