Helt Slut

Ibland påminns jag om hur imponerad jag är av folk som jobbar heltid. T.ex. som nu när jag har praktiken. Jag är sjuuukt trött och jag har bara "jobbat" i fyra dagar än så länge. Hur ska jag klara dessa fem veckor? Hur ska jag klara ca 40 år..?! :S Visst jag vet att man kommer in i det, och jag vet att jag också sliter och har massa grejjer för mej men det kan ändå va bra med en liten påminnelse ibland. Hur orkar man jobba heltid och sen komma hem till hemmet och göra i princip en heltidstjänst där också..? Man ska diska, dammsuga, städa, tvätta, laga mat osv osv. Jag blir tokig! När hinner folk göra allt som ska göras?

Nu går jag upp sex, går hemifrån vid sju, har handbollsväskan packad och klar, slutar efter fyra och åker direkt på handbollsträning med tjejerna. När jag är hemma 12 timmar senare så är jag heeelt död. Parkerar mej i soffan för att pusta ut och andas, och efter en timme framför IDOL går ögonen i kors och jag släpar mej mot sängen... Varje kväll jag borstar tänderna upptäcker jag att det är mycket lättare och skönare att stänga dörren till köket än att ta tag i disken som väntar i köket...

Disken förresten.. Jag bor själv och är aldrig hemma, HUR KOMMER DET SEJ då att diskmaskinen och resten av köket är fullt med disk? VEM är det som är hemma hos mej och äter om dagarna?! För det är väl inte jag som hinner ställa till med all disk..? ;p


Kommentarer
Postat av: Teresia

Haha jag säger ju att du har en hustomte!:p

2009-09-17 @ 22:49:04
URL: http://taaz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Slit o släp... men man kommer in i det och med lite prioriteringar o planering så hinner man det man vill. Ha en skön fredag, pok mamma

2009-09-18 @ 11:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0