Det Där Med Matsäck

Imorgon ska vi på utflykt till en bondgård :) Vi ska få träffa kossor och lära os hur man mjölkar dem. Barnen tycker att detta ska bli jättekul, men det viktigtaste av allt är det där med matsäcken. Sen i fredags har det hetaste samtalsämnet i klassen varit just matsäcken. Vad får en matsäck innehålla? Hur mycket kan man ta med? Vart går gränsen mellan godkända kakor men icke godkänt godis? Och kanske viktigast av allt; vad tar kompisen med sej??

Ungefär såhär låter det i klassrummet:

- Vet duuu. Man får inte ta med chips!
- Nej jag vet. Och inte ostbågar heller...
- Men popcorn då?
- Vi får fråga fröken. Men inte godis. Bara kakor.
- Mmm. Men kexchoklad får man va?
- Neej. Det är godis! Fast med kex i.
- Men bullar får man i alla fall. Och muffins. Fast inte med för mycket choklad i för då blir det godis.
- Och inte chokladbollar. Det är också godis tycker fröken.
- Jag ska ha med mej bullar jag. Det sa mamma
- Det ska inte jag. Jag ska ha med muffins.
- Haha, jag bara skoja. Jag ska också ha med muffins. Hur många ska du ha med?
- Kanske tre.
- Jag med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0