Plötsligt Händer Det

Ville bara skriva ett par tröstande ord till alla er som går och väntar på att er dusch ska svämma över. En vacker dag händer det, jag lovar. För mej inträffade denna vackra dag nämligen i lördags, precis när jag var som mest stressad inför kvällens utgång..

Det tar ett tag för min dusch att få igång varmvattnet, därför sätter jag alltid på vattnet ett par minuter innan jag ska hoppa in och passar på att göra nåt annat under tiden, som typ tandborstning eller så. Jag vet, det är inte miljövänligt nånstans att låta vattnet stå och rinna, men vem hoppar frivilligt in i en iskall dusch? Antagligen inte sådär jättemånga.. Eftersom jag bor i ett gammalt hus är rören tydligen ihopsatta på ett ganska osmart sätt och därför rinner inte vattnet ner så fort som det ska, men jag har gjort såhär sen december -07 när jag flyttade in och det har inte varit nåt problem. Visst va de lite läskigt i början när vattnet närmade sej kanten, men nu har jag vant mej eftersom det gått bra i nästan två år. Fram tills i lördags då.. Efter att ha småpysslat lite med vattnet rinnande, så kommer jag in i badrummet och känner hur det plaskar under fötterna. Faaan också! :( Men men, nu har det torkat och förutom att det kändes lite bökigt och drygt så blev det ju ingen större skada skedd! Och kanske får det mej att bli lite mer försiktig och uppmärksam i fortsättningen också :p

Nu blir det sängen; praktiken idag var kul men lite slitsam. Tänkte följa min handledares tider och därför har jag öppning imorgon. Dags att sova redan nu med andra ord.. Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0