Under Hökens Vingar

Min kära kusin Sebastian har också på senare tiden gått och blivit en bloggare, och jag måste säga att han skriver ganska roligt ibland. Eller allt som oftast, enligt min mening. Min lillebror brukar påpeka att jag föddes in i fel familj eftersom hela kusin-familjen har en lite speciell, ganska tôrr humor som även jag har... Hur som helst, här kommer ett litet urdrag från Sebastians blogg:

"Jag sitter på mitt studentrum och leker under hökens vingar med CSN pengarna, jag ropar högt, kom då alla pengarna. Vilka då? Svarar de jag säger alla med Gustav Vasa på, de säger vi törs inte. Gör de ändå säger jag. Men de kommer inte. Jag skriker ännu högre och ropar desperat efter Karl den tolfte. Ingenting händer det är först när jag skriker efter vår nuvarande kung Karl den 16:e Gustav som det klirrar till och två små kronor ramlar ur spargrisen."

Vet inte hur ni känner, men jag skrattade iaf lite smått när jag läste detta. Även om jag inte råkar va i denna fattiga situation just för tillfället så vet jag precis hur han känner och jag såg faktiskt Sebastian him self sitta där inne på sitt (antagligen) trånga studentrum och ropa högt av frustration ut i tomheten. Kanske letade han också lite extra under sängen eller bakom gardinen efter självaste Gustav Vasa trots att han egentligen insåg att det skulle få bli nudlar till frukost ett par dagar till... ;p

Kommentarer
Postat av: Katherine

det kan det finnas, men tar man inget lån behöver man jobba:( så känner inte direkt att jag har något val. Får vila imorrn, då har ja bara lektion i 1,5 timmar=)

2009-09-02 @ 07:08:40
URL: http://knattiz.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack. :) Men får nog slänga i en flaska till i håret så det blir lite jämnare. :)

2009-09-02 @ 08:38:43
URL: http://eembla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0