Universitetet/Verkligheten

Idag var jag "på jobbet" från 06.30-17-00. Det är 10.5 timmar det och med tanke på att jag är van vid att gå 3-timmarsdagar på universitetet så borde jag vara död efter en sån här dag. Men nej, faktiskt inte! Efter 3 timmars föreläsning i skolan är man helt trött och alldeles för rastlös, men självklart blir det annorlunda när man är ute i "verkligheten". Fast visst blir man trött i skallen av att vara bland barnen också; det händer saker hela tiden (både roliga och tråkiga saker) och när dagen är slut kan man känna sej helt snurrig ibland.. Men det hör ju till jobbet och jag börjar ändå känna att jooo, jag kanske har valt rätt yrke ändå :)

Nu ska jag sätta mej och rita en skattkarta och skriva ett brev från vår figur Bumpaberra som kommer och hälsar på ibland. När det är sånt här mysigt arbete som ska göras på kvällarna så kan jag ändå ha lite överseende med att man lär göra massa övertid som förskollärare ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0