Positivt Tänkande

Vilken jäkla skön start på helgen! Vaknade vid åtta och låg kvar i sängen och läste ut boken jag låna av mamma i söndags. Sen drog jag på mej lite kläder och tog en löparrunda. Efteråt slängde jag mej direkt i duschen och sen fixade jag fram frukost och läste Metro. Här sitter jag därför fortfarande, i turban och nattlinne och klockan är halv-tolv. Göööött! :)

Har inte sprungit på hur länge som helst och kände mej verkligen som en Barbapappa med cementklumpar på benen när jag sprang där och flåsade.. men sen efteråt så bestämde jag mej för att tänka om och istället försöka se det som att jag var grym som faktiskt sprang överhuvudtaget. Det gick som sagt inte fort, men jag orkade längre än vad jag trodde innan att jag skulle göra. Och vem orkar egentligen bry sej om ifall nån såg mej och ansåg att jag sprang sakta?! Det är ju för min egen skull jag försöker och jag vet att jag varit jätteduktig med kost och promenader hittills i år, att det gett resultat och att det hela tiden går åt rätt håll. Så det så!

Därför gick jag från att känna mej otränad och dålig till att känna mej skitglad och ganska nöjd. Asbra! Nu ska jag blåsa håret och ge mej ner på stan en sväng. Hade hoppats på fint väder och grillning ikväll, men det verkar rätt grått ändå.. får se vad/om det blir nåt valborgs-firande ikväll.. Det märks ;D

Bild från vårat 2-årsfirande i tisdags..

ge mej sol, värme och jordgubbar även ikväll!


Kommentarer
Postat av: Teresia

Duktig du är Jossipoo!:D Hoppas kvällen igår var trevlig, tacos lät ju inte helt fel!^^

2010-05-01 @ 10:49:31
URL: http://taaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0