Det Kallas Tvivel

Imorse när jag kollade mitt konto så upptäckte jag att jag inte fått nåt lönebesked. Blev såklart lite orolig eftersom vi ska få lön imorrn, och då brukar det ju synas ett par dagar innan hur mkt som kommer sättas in på kontot.. därför ringde jag till hon som har hand om sånt idag och självklart var det precis som jag misstänkte: Nåt hade blivit fel, mitt anställningsavtal är borta och därför syns det inte att jag är anställd i kommunen. Bra där! Eller inte.. Men skickar jag in en kopia på mitt avtal så hinner de antagligen få ut lönen till nästa fredag istället. Suck, det går ju att lösa, men det känns en aningens drygt måste jag säga... Aja. Så kan det väl bli ibland I guess.

Har nu jobbat sena tider och stängt kl sex (förutom idag då, som ja fick jobba till åtta..) tre dagar i rad, så det ska bli väldans gôtt att sluta lite tidigare imorrn. Funderar på att åka till IKEA i helgen också. Vi har en del som vi vill handla till jobbet, jag och min kära kollega tänkte faktiskt dra igång och fixa och pyssla redan imorgon :)

Det blir bra det, har känt mej allmänt trött och down idag annars. Tvivel och Jag får liksom ingen ordning på mitt liv är två låtar som snurrat konstant inne i skallen på mej idag. Varför tänker jag som jag gör och varför blev jag en av dem som tänker så där mycket så det blir alldeles för mycket ibland? Och tänk om jag ångrar mej och sen ångrar mej igen? Eller tänk om man tvivlar så länge så att man inte kan ångra sej alls?

Kommentarer
Postat av: Teresia

Tack för komplimangen^^

Åh, tråkigt med strul med löning! Vet många på mitt jobb som inte fått rätt lön osv, jag verkar dock vara en av dem som har fått det, tack och lov!



Vet vad du menar med det där att tänka för mycket.

Jag grubblar alldeles för mycket för mitt eget bästa ibland. Men känn efter med hjärtat och tänk med hjärnan, i måttliga mängder så brukar det lösa sig.



Puss!

2010-08-26 @ 22:29:18
URL: http://taaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0