Service-Minded..?

Hm, idag när jag skulle åka buss hem från jobbet så var det en äldre herre som gick på före mej. Han räckte fram en hundring varpå chaffisen svarade: "Vi tar inte pengar längre". Gubben såg förvånad ut och frågade tveksamt: "Nähee.. va gör jag då, då?" och chaffisen svarade: "Jaru, det vet inte jag."

Jag stod ju precis bakom och hörde det här och eftersom chaffisen inte verkade göra nån större insats till att säga nåt mer eller hjälpa gubben så harklade jag mej och påpekade lite försiktigt att de brukar ta kort. "Gör ni det? Jag har ju ett kort här, då kanske jag kan betala med det?" frågade gubben och chaffisen svarade "Ja. det kan du." Sen var problemet löst och gubben fick gå på bussen. Jag tänker att det hela hade kunnat gått mycket trevligare till om chaffisen bara hade ansträngt sej liiite, liiite och t.ex. berättat för gubben att det faktiskt finns ett par alternativ till kontanter; det är kanske inte så lätt att veta, speciellt inte för äldre personer som kanske inte åker buss så ofta.. men men, vad vet jag. Jag är ju ingen busschaffis ^^

Kommentarer
Postat av: Malin

Good girl! My girl! ;-) Blev gubben tacksam? Puss o gonatt

2010-08-31 @ 22:18:53
Postat av: maria

bra gjort :)

2010-09-01 @ 08:28:41
URL: http://mariaberglund.blogspot.com
Postat av: Teresia

Haha ibland undrar man om folk har valt rätt yrke när det kommer till serviceyrken.. xD

2010-09-01 @ 08:45:36
URL: http://taaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0