Ofattbart

Det finns problem här i världen som har med tajts/långkalsonger att göra. Det finns också problem här i världen, som är så mycket större och hemskare så att de är ofattbara för oss som inte varit med om dem. När jag skriver detta så tänker jag t.ex. på alla de bilder som visats från Haiti de senaste dagarna. Jordbävningen i Haiti verkar ha varit en minst lika stor katastrof som tsunamin i Thailand för fem år sen, trots att de inte blåser upp det lika stort här eftersom det inte är lika många svenskar som är drabbade denna gång..

Hur som helst, vad gör man när man förlorat hela familjen, all släkt, hus, bil, kläder... allt? Vart vänder man sig när omgivningen befinner sig i precis samma situation? Trots att jag sett bilder och filmer på vad som hänt så har jag svårt att föreställa mej hur vidrigt och panikartat det måste va där nere just nu.. jag har svårt att ens förstå hur man skulle fungera som människa om man förlorade någon som står en nära.. :/

Jag vet att man inte kan gå runt och vara överdrivet tacksam för varje liten brödsmula man stoppar i sej, men ibland kan det vara nyttigt att stanna upp och tänka efter iaf en liten stund över hur bra man har det egentligen..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0