Alice I Underlandet

Igår kväll var jag hos Mickis och myste lite. Vi såg på Bernard och Bianca i Australien, kändes som en lite lagomt spännande film sådär en söndagskväll dagen efter fest. Mickis älskar ju Disney-filmer och har ju samlat på sej nästan varenda en, sådärför passade jag på att låna hem ett par filmer. Idag bestämde jag mej för att se Alice i Underlandet, jag har aldrig sett den filmen förut men det känns som en film som man bör se nån gång. Och herrejävlar vilken skitfilm! Misstänkte redan innan att jag inte skulle gilla den (läste ju boken för ett par månader sen bara för att man bör) men ville ändå ge den en chans. Ska iförsej inte uttala mej om slutet eftersom jag somnade lagomt till att hon satt på nån bänk och grinade i mörkret, men jag vägrar se om den bara för att få veta hur den slutar. Jag antar att hon hittar hem från den där konstiga världen, men ska jag va ärlig så skiter jag fullständigt i om den där Alice fortfarande vandrar runt bland talande blommor och konstiga tebjudningar :p

Nej, tacka vet jag Lejonkungen och de andra godingarna! Ikväll blir det nog faktiskt Den Lilla Sjöjungfrun, om man vill får man gärna kika förbi :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0