Nordvärmland

Idag är det en månad sen som jag och Mange bröt upp.. och jag måste säga att det känns väldigt, väldigt konstigt fortfarande :/ Ibland tänker jag att det hade varit mycket lättare om vi varit ovänner eller varit väldigt arga på varandra av nån anledning, även om jag förstår att det inte hade varit så kul det heller förstås. Aja, livet är inte roligt och enkelt alla gånger, I guess.

Idag har jag varit med mamma och morfar på utflykt till hans hemtrakter uppe i norra Värmland. Det var inte jättekul, men på nåt sätt är det lite fascinerande ändå med alla gamla förfallna hus och gamla tanter/gubbar till höger och vänster. Det är ju liksom på nåt sätt en del av min (eller ja, min släkts) historia och det kan va rätt intressant att försöka föreställa sej att en by som i mina ögon är totalt utdöd, en gång i tiden var levande precis som vilket annat litet ställe som helst nuförtiden. Liksom sorgligt, men jaa.. lite fascinerande också faktiskt.


Morfar vid sitt föräldrahus "Grinna"                          Kaffepaus vid "Storstugan" där han senare bodde


Ljusnan, där min mormor älskade att bada                      Morfar & mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0