Utan Mobil

Var på den nya Beck-filmen med pappa och Jesper igår, den var helt klart sevärd. Tyvärr var mitt mobil-batteri väldigt dåligt så jag tyckte att jag skulle va lite smart och stänga av den under bion. Och visst, det var ju egentligen ganska smart, men mindre smart var det att slå fel PIN-kod tre ggr efteråt.. :( Bra gjort! Och vem spar den där jäkla PUK-koden? Kanske alla andra än mej, det vet jag inte, men jag har inte den iaf.. blev en smula upprörd och irriterad på mej själv och frågade pappa och Jesper vad man gör.. "Ring Telia så får du ju PUK-koden" svarar pappa, varpå jag ringer:

- Välkommen till Telia, vad kan jag hjälpa dig med? (trevligt)
- Jag har råkat slå in fel PIN-kod 3 ggr och skulle behöva få veta PUK-koden, tack.
- Okej, vad är ditt telefonnummer? (hjälpsamt)
- *** *******
- Hm.. jag hittar inte dej här.. Kan du vara vänlig att repetera numret? (osäkert)
- *** ******* (det slår mej direkt att det är nånting som inte riktigt stämmer)
- Neeej. Du finns inte med. Men vänta nu, när jag söker på detta nummer så står det som Tele2-kund. (förvånat)
- Jahaaaa... Ingår de inte i samma kundtjänst alltså? (vill väldigt gärna rädda situationen)
- Nej. De är våra konkurrenter. (lite irriterat)
- Jaha, okej. Kan du möjligtvis ge mej numret till dem då? (förstår att det är kört)
- Nej, jag har inte det numret. (lite mer irriterat)
- Ok. Tack ändå.

Haha, bra gjort igen av mej! Så jäkla dum.. jag veeet ju att jag inte har Telia, och att de inte samarbetar med Tele2, men jag liksom slutar tänka när jag är stressad/upprörd, det kan bli så ibland.

Aja, fick sova hemma hos mamma iaf så att jag skulle ha tillgång till väckarklocka. Svårt att komma upp i tid till jobbet annars :p Och idag tar jag nya tag och ringer till min riktiga kundtjänst.. för självklart var ju den stängd på vardagar efter 20.00 ;p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0