Migrän?

Måste säga att vårt grillande igår blev mycket lyckat. All mat slank ner, det var gött väder och trevligt sällskap :) Bra initiativ av Elin! Tyvärr började jag känna av lite huvudvärk redan innan vi satte igång med maten. Försökte tänka på annat och medan vi käkade och tôlade så gick det ändå rätt bra. Men vid åtta när jag kom hem så sprängde det så mycket så att jag verkligen mådde illa av det.. tog genast en tablett och bäddade ner mej med täcket över huvudet. Jag vet att mamma har migrän och jag har tänkt de senaste åren att jag känt av en "annan sorts" huvudvärk än när jag var yngre. Ofta kommer det när man har stressat eller så, men igår fattar jag inte varför det kom. Och hur vet man om det är migrän eller bara vanlig huvudvärk?

Hur som helst, jäkligt ont gjorde det iaf, speciellt när jag rörde mej, så jag la mej stilla under täcket och vänta på att det skulle gå över. Blundade en liten stund och när jag vaknade till så sa jag till Mange "Nu börjar tabletten värka. Åh va skönt!" Då hade jag tydligen sovit i tre timmar redan.. var helt utmattad, gick på toa och sen la jag mej igen och sov ända till halv nio i morse. Tolv timmars sömn senare så vaknade jag upp utan att känna av något alls, tack och lov!

Nu känner jag mej sådär tung i huvudet igen, men förhoppningsvis är det bara inbillning. Ska gå ner och slänga i ny tvätt i maskinerna, sen klurar jag på att ta en promenad. Det är ju ganska fint väder och lite frisk luft kanske gör så att det inte bryter ut nåt ikväll. Orkar inte med ytterligare en kväll under täcket..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0