Muffefiiin

Vickade på yngre-sidan igår och fick därför gå under namnet "Muffefiiin" igår istället för mitt riktiga namn. Ganska charmigt ändå tycker jag, och jag trivs bra där inne också. Och det är ju tur det, för några av de tjänster som jag sökt är på småbarnsavdelningar.. Fast allra bäst trivs jag nog bland de lite äldre, eller så är det bara så det känns just nu för att man är mitt upp i det liksom.. Jag skulle också kunna tänka mej att jobba på en 1-5avdelning med blandade åldrar... äh va fan, ge mej ett förskole-jobb, vilket som helst, så blir jag nöjd! ;P

Hur som helst, arbetet med de olika åldrarna skiljer sej såklart en del och jag märkte redan på en dag hur mkt tröttare i ryggen jag kände mej. Det blir ju mer lyft och bärande, och antagligen så lyfter jag väl inte på rätt sätt heller. Det är också ett ansvar och "passande" på ett annat sätt och det tar på krafterna. Kanske var det därför som jag somnade sittandes här i soffan lite senare på kvällen med datorn i knät, haha. Tur att Mange var här och väckte mej efter en stund så att jag kunde gå och lägga mej på riktigt istället!

På schemat för idag står städning hos morfar och lite senare under dagen blir det kalas. Någon variant av Campusfest ska ju hållas idag, och sen är det också premiär på Koriander. Det lutar åt en trevlig kväll med andra ord! :)

Campusfesten -08.

En filt och färdigblandad Ragnar i ciderflaska

var allt man behövde för att va på

ett glatt humör :)

Campusfesten -09.

Ett mycket gemytligt gäng och fint grillväder gjorde

kvällen till en rätt trevlig tillställning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0