Det Där Med Val..

Normalt sett så brukar jag vakna väldigt pigg och utsövd de dagar jag har sovmorgon. Att påstå att jag skuttar upp ur sängen är väl att överdriva en smula, men jag brukar iaf sätta mej upp och stänga av alarmet redan efter två pip liksom. Idag var dock ett undantag. Jag kom upp utan några större problem egentligen men känslan jag hade var nåt i stil med "åh neeeej." Vet inte om det är pga av att jag var ute å svirade i helgen som jag är tröttare än vanligt, men men.

I söndags när jag var hos mamma och Jesper och åt tacos så fick jag lära mej nånting nytt som gjorde mej väldigt upprörd faktiskt. Av nån anledning kom vi in på röstning och val, och de berättade för mej att om man tar en "blank-lapp" och skriver nåt på den, vadsomhelst, så blir det ingen blankröst utan en röst på det du skrivit. Jag har totalt missuppfattat det här med våra rikstads-val, eftersom jag var helt övertygad om att man var tvungen att rösta på nåt parti.. Men man kan alltså rösta på vad som helst...? Det här är för mej helt sjukt.. snacka om oseriöst! Ok, jag trodde att man kunde göra såhär om det man skrev redan var ett registrerat parti, men icke. Om det hade varit så som jag trodde, så hade det också kunnat bli rätt oseriöst, (jag tänker typ: nån registrerar partiet "kuk" eller "mammas svarta gardiner" ett par dagar innan valet, och sen går och röstar på detta..) men nu är det ju ofattbart enligt mej.. nu kan man alltså rösta på nåt som inte finns..? Hm.. Det är bara att hoppas på att ett X antal personer inte kommer på att rösta på samma sjuka sak, för det vore ju väldigt konstigt om det slutade med att vår regering skulle bestå av tex Fredrik Reinfeltd och 348 olika matlådor eller liknande ^^ Kan det verkligen vara på det här sättet? :P

Jaha, med dessa funderingar i bakhuvudet så beger jag mej nu mot jobbet. Trevlig tisdag på er!

Kommentarer
Postat av: Teresia

Haha ah lite illa är det ju! Kissie fick ju till och med en röst så:p

2010-11-02 @ 17:48:36
URL: http://taaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0