Av Barn Och Alkisar...

... får man veta sanningen, eller hur är det man brukar säga? Denna konversation utspelade sej på mitt jobb idag mellan mor&dotter när barnet skulle gå hem:

- Mamma, mamma. Jag lekte inte med XXX idag! berättar dottern med en viss "stolthet" i rösten.

- Nehej, neej, okej, nej men du måste ju inte leka med XXX om du inte vill vettu,
mumlar mamman lite undvikande.

Jag förstår ungefär vad som komma skall och anar varför mamman börjar se lite stressad ut. Men det är nu det börjar bli intressant så jag väljer självklart att stå kvar en stund till.

- Nej, men du sa ju att jag inte får leka med XXX, mamma, påpekar dottern.

- Neej, alltså, det sa jag inte. Jag sa att ni två inte får leka frisör tillsammans!


- Men mamma, varför sa du då att jag aldrig, aldrig får leka med XXX igen?
frågar dottern som vägrar att ge sej.

-Nej, det sa jag inte alls det. Kom nu så går vi hem!


Mamman ser inte så jätteglad ut och de verkar ha ganska bråttom hem idag. Mohahahaha. Barn är väl ändå fantastiskt (h)ärliga ^^

Kommentarer
Postat av: mamma

haha, stackars mamma polis! Puss min härliga dotter.

2010-10-12 @ 22:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0