Bullbak!

Imorgon är det ju "Kanelbullens dag" och därför tänkte jag slå på stort och baka bullar. Jag har aldrig gjort det förut, så jag måste erkänna att jag kände mej lite nervös och osäker.. jag brukar ju alltid lyckas klanta till det på nåt sätt när jag sätter igång i köket...

Steg 1: Fixa deg och låta den jäsa i 30 minuter. Kollade

den efter 25, och när jag såg att prick ingenting hade hänt

ännu så började jag bli en smula orolig...

 

Men skam den som ger sej! Steg 2 var att kavla ut,

kleta på fyllning, rulla ihop och skära ner i formerna

 

Steg 3: De både luktade och såg ut som riktiga bullar, så

vid det här laget återvände hoppet om ätbara bullar lite grann

 

Steg 4: In i ugnen, ut ur ugnen, in i magen... Mjölk och ny-

bakade bullar, mums!!!

 


Kommentarer
Postat av: mamma

Duktig du är! Åh vad smarriga de ser ut. Mums!

2010-10-04 @ 11:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0