"Jag Börjar Gå Mot Oslo Då..."

Haha, vilken pissig start på morgonen det blev igår. 07.00 skulle bussen komma och hämta upp laget i Forshaga, sen skulle de plocka upp mej på Bergviks-parkeringen tjugo minuter senare... Fem över sju ringer min tränarkollega och säger att det har blivit en miss i bokningen och därför har ingen buss kommit.. men bussbolaget skulle försöka lösa det och vara på plats inom ca en timme.. hjälp!!! Jag var framme på Bergvik tio över sju, men då hade ju inte ens Maxi och Coop öppnat. Alltså fick jag ta mej ett par varv på parkeringen för att hålla värmen uppe, sen bestämde jag mej för att börja knalla mot E18 så att de skulle slippa åka in och hämta mej vid Bergvik. Det skulle ju bli jääävligt tajt med tid och alla minuter var dyrbara, därför kändes det onödigt om de skulle behöva åka in dit också.

Med andra ord var det bara att börja knalla... haha, folk tittade ganska skeptiskt på mej (men många var trevliga och tutade också) när jag kom knallande längst buskar/kanten på E18 med min packning halv åtta på söndagsmorgonen... haha fy fan. Sen ställde jag mej på en busshållsplats och väntade i ca 50 minuter tills jag äntligen fick syn på bussen. Halleluja! En och en halv timme försenade så kom vi äntligen iväg, och då var det bara att hoppas på det bästa.. 4 minuter innan matchstart gled vi in på parkeringen i Strömstad där vi skulle spela. Vi lyckades faktiskt spela 8-8 den matchen, trots andan i halsen och ingen uppvärmning. Resten av dagen var okej. Tjejerna spelade bra men det fattades det där "lilla extra" som de brukar ha. Vi kom 3:a av 5 lag, och det var bara 1:an och 2:an som gick vidare direkt till steg 3. Med andra ord så blir det steg 2-spel för oss, men men.. det känns okej ändå, vi möter ju ändå bara äldre lag och hade väl nånstans det med oss i beräkningarna.


Det var ganska kallt och mörkt när kom fram
till Bergviks parkering...


men efter en hääärlig morgonpromme i rask takt
så hann det bli både ljusare och varmare ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0