Löneökning, Tackarrrrr

I fredags kom chefen in i ett ärende och nämde i förbiarten att hon la ett brev till mej på "fröken-hyllan". Jag tänkte inte så mycket på det, men imorse kom jag på att jag borde kolla vad det var för brev. Det visade sej va ett ganska trevligt brev; det innehöll nämligen ett besked om min alldeles första löneökning :) Jag som inte haft en tanke på detta (eftersom jag trodde man va tvungen att va fast anställd för att få löneförhandla och såna saker :P) blev väldigt positivt överraskad :)

Dessutom fick jag månadens lönebesked idag och ser att denna månadslönen innehåller en retroaktiv utbetalning för ett par månader tillbaka. Tackar, tackar!!! Detta innebär att jag faktiskt kan lägga undan minst 5000 på sparkontot även denna månad, och att kunna spara femsiffrigt på två månader anser jag vara väldigt bra.. speciellt eftersom min förskollärarlön inte är den bästa om man ser till att mitt yrke är bland de viktigaste som finns (i mina ögon iaf) och utbildningslängden..

Men nu ska jag inte klaga :P Nu är jag bara glaaad!!


Kommentarer
Postat av: Mange

Jag spenderade hela min lön! Alla 19,50 kr!:D

2010-10-26 @ 17:40:32
Postat av: Teresia

Woho! Grattis Jossipoo! Alltid lika trevligt när första löneförhöjningen kommer!:D

2010-10-27 @ 16:20:30
URL: http://taaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0