"Solarieöarna"

Idag har jag varit och solat och det var inte igår skulle man lugnt kunna säga. Inte ens i år heller, om man ska vara petig för sist jag solade i solarie var faktiskt dagen innan nyårsafton om jag inte minns helt fel. Är ingen solarie-tjej direkt, men mamma skulle dit och det är ändå väldigt gött när man väl ligger där :)

För övrigt så är "solarieöarna" ett av mina hat-ord. Det ryser lite i mej när folk försöker va fyndiga och säger/skriver det ordet. Fy fan, så... törrt liksom. Fast lite sådär att man är jävligt törr, försöker skämta om det  för att komma undan med törr-heten, men ändå nånstans menar det med ganska mycket allvar. Jag inbillar mej att de som använder det ordet regelbundet försöker skämta till det lite, men ändå på fullaste allvar anser att det är ett fyndigt och användbart ord på riktigt. Ett annat ord som jag har väldigt svårt för är "ordbajsa". 5 kronor till dem som hör mej använda nåt av dessa ord högt.. det tar nästan emot lite att bara skriva dem faktiskt ;p

Efter en mysig kväll med pilates (är fortfarande vääääldigt skeptisk till detta..) och mat hos mamma och sen lite kvalitets-tv så är det nu sängen som gäller. Sussa sött! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0