Det Där Med Att Ha En Vit Månad..

Att ha "en vit månad" har både sina fördelar och nackdelar måste jag säga.

---På plussidan finns bland annat:---

* Man spar lite pengar

* Man lever lite nyttigare (då tänker jag inte bara på att själva alkoholen är onyttig, utan det är ju även lätt hänt att det slinker ner lite natta-mat och bakis-mat dagen efter..)

* Kroppen och levern mår en smula bättre rent allmänt

---På minussidan finns bland annat:---

* Det känns förjäkla tråkigt! (Jag som annars inte direkt är den värsta törstläppen i stan inser plötsligt att jag knappt kommer på nånting roligt att göra som inte innefattar iaf ett glas vin)

* Man har inga bra "toa-soppåsar" hemma längre! Systempåsarna passar ju perfekt till att använda som soppåse inne i badrummet, och om man inte går till systemet och handlar så fylls heller inte påslagret på regelbundet..




Det är lite konstigt egentligen. Jag festar gärna till det ibland och erkänner utan krusiduller att jag då har roligare med alkohol än utan, men jag anser mej som sagt inte va nån större konsument av alkohol ändå. Det finns helt klart de som är värre än mej, skulle man kunna säga! Men ändå så visar det sej att det här med "en vit månad" är mycket svårare än vad jag trodde att det skulle vara. "Ett glas vin kan väl inte skada? Speciellt inte om det är vitt, då kan det ju inte ens räknas, höhö höhö höhö" och "Jaja, men ett par drinkar funkar väl ikväll, det är ju faktiskt helg och jag ska ju inte ut och dricka mer sen liksom" är tankar som faktiskt dykt upp under senaste veckorna. Dessutom var det jäkligt osmart att börja min vita månad direkt efter 50-årskalaset, vet inte hur mkt överbliven alkohol vi fick med oss hem efter kvällen.. känns ju inte helt rätt att stå och hälla ut i princip fulla BIB-ar ;)

Men men, ikväll ska jag hänga med till Nöjes och se Oskar Linnros och Mange Schmidt som uppträder där. Med andra ord är det hög tid för mej att hoppa i duschen nu.. Får väl se hur det blir med den vita månaden under kvällen ;p


Mjaaa, en drink skadar ju aldrig, eller hur var det nu igen..? :P


Kommentarer
Postat av: elin

söt!! :)

2010-09-04 @ 13:57:47
URL: http://elinpreisz.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0