Alla Är Vi Olika..

Konversation på jobbet idag mellan mej och en pedagog som jobbar på en annan avdelning egentligen (tack och lov):

- Undrar vad man gör om 20 år egentligen..

- Ja, det vet man ju aldrig, men som det känns nu så hoppas jag ju att jag fortfarande jobbar med det jag gör idag.

- VA! Menar du allvar? Vad tragiskt det låter!!

- Njaej, jag trivs med det jag gör, men man vet ju aldrig om man ändrar sej förstås. Men du gillar inte vårt jobb alltså?

- Nja, alltså. Jag är ju utbildad lärare egentligen, men jag pallade inte att ta ett riktigt jobb direkt så jag började på botten och tänkte jobba mej uppåt, liksom...

Botten..? Riktigt jobb..? HJÄLP vad olika man kan se på saker och ting, känner jag! Vad olika man kan va överhuvudtaget.. Jag känner mej faktiskt inte ett dugg tragisk och älskar verkligen mitt jobb. Som jag känner nu finns det faktiskt ingenting annat jag hellre vill jobba med ♥

Kommentarer
Postat av: Teresia

Haha lite samma sak för mig när jag säger att jag vill jobba på hotell eller på kommunen, då rynkar folk på näsan och menar på att det kan man väl inte tjäna några bra pengar på?

Eh, ah, jag är inte ute efter en årsinkomst på över 1 mille de första jag gör. Då skulle jag väl ha haft en pappa som är VD, eller som typ ägde Hilton eller nåt:p

2011-07-08 @ 00:08:56
URL: http://taaz.blogg.se/
Postat av: mamma

Låter som en riktig energitjuv för dig "den där"... skönt att det bara är tillfälligt! Snart helg gumsi! Puss, puss

2011-07-08 @ 08:15:05
Postat av: maria

herregud, det va tur att inte jag va där med alla mina gravidhormoner...

2011-07-08 @ 09:48:26
URL: http://mariaberglund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0