Kallprat alá 2011

På bussen hem från jobbet så "råkade" jag höra ett samtal (har ju tidigare nämt hur spännade det kan va att tjuvlyssna på bussen) mellan chaffisen och den som satt längst fram och blev lite full i skratt när den unga tjejen som satt där fram plötsligt slängde ur sej från ingenstans typ: "Jaha, ja. Vad tycker du om Fukishima och allt det som händer i Libyen nu då?"

Haha, vad hände med det klassiska svenska snacket om vädret?!? Jag hörde att chaffisen blev lite ställd av den lite oväntade frågan och mumlade fram nåt om hur tragiskt det är och hur bra vi har det här uppe i norr. Precis som jag skulle ha gjort i samma sits alltså; även om det är nåt man har lite koll på, så är det kanske inga ämnen som jag skulle ge mej in djupare på med en främling på bussen.. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0