R.P. Upp I Dagen

På sistone har jag upptäckt att jag blir mer och mer likt min käre morfar för varje dag som går!! Min morfar är ju en vän av ordning, han sorterar, märker allt han äger och har, och han köper alltid på sej reserver eftersom det är så "otäckt"(uttalas på bred värmländska för bästa effekt) när saker och ting tar slut.

Häromdan när vi va och handlade så plockade jag på mej tacokryddor "just i fall att", trots att jag nånstans i bakhuvudet visste att jag faktiskt redan hade kryddor hemma, eftersom jag alltid tänker precis så. Ändå vågade jag inte riktigt chansa, så jag slängde ner ett 3-pack i korgen. Det är ju sååå bra att ha, menar jag! När jag sen kom hem och rensade lite i mitt förråd så hittade jag inte mindre än 4 förpackningar med tacokrydda... :P Aja, nu har jag iaf! Och dessutom slipper jag bli stånas utan när jag väl ska använda det, för det är otäckt det ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0