Mask I Örat?! :P

Haha, det händer minst en gång om dagen att man påminns om vilket underbart jobb man faktiskt har. Idag var nog dagens höjdpunkt när jag och fem av barnen lekte doktor. Jag fick vara patient och skulle bland annat ha ont i ena örat:

- Så, fröken, nu leker vi att du har ont i örat då. Då ska du gapa för jag måste kolla i din hals.

' Okej. Aaaaah, sa jag och gapade allt vad jag kunde.

- Nämen oj då, fröken. Du har lortiga tänder! Här får du en tandborste!

- Jaha, aj då. Det var ju inte bra. Men skulle jag inte ha ont i örat sa du?

- Joo, det har du också. Jag ska kolla där nu....

Killen undersöker noga och är tyst i ungefär sju sekunder innan han ropar:

- Wow, fröken!! Nu vet jag varför du har så ont i örat. Du har ju en mask där inne! Och vet du vad den gör? Den sjunger "I like to move it move it" hela dagarna, då får man ont i örat vettu!!!


Kommentarer
Postat av: mlisan

ÅÅåh :) underbara barn!

2012-01-19 @ 09:26:36
URL: http://mlisan.bloggspace.se
Postat av: Teresia

Haha kuul! Jag som är en sucker för animerade filmer kan säga att killen lär ha fått det från filmerna Madagaskar 1 & 2;p Som jag självklart har sett! xD

2012-01-19 @ 09:56:12
URL: http://taaz.blogg.se/
Postat av: mamma

Hahaha, vilken härlig diagnos! Förstår att det måste vara en jobbig åkomma. :) Njut av ditt mysiga jobb med godingarna! Puss sötast!

2012-01-19 @ 11:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0