Ärtsoppa!

Det är sällan jag klagar på maten som vi får på jobbet (att vi får mat överhuvudtaget tycker jag är bra) men idag trodde jag att jag skulle avlida (nåja) när jag såg vad som dukades fram. Ärtsoppa!!! Sorry alla ärtsoppe-lovers därute, men herregud.. för det första såg det inte aptitligt ut någonstans med den där beigebruna sörjan, för det andra så smakar det helt enkelt inte.. som något ätbart :/ "Men vad är det där?" frågade barnen och när jag sammanbitet förklarade att det är en slags soppa så protesterade de högljutt och sa att "den är ju inte ens blöt, den sitter ju fast". Mmm, just det...


Pedagogisk som jag är så tog även jag lite på tallriken för att smaka "ni vet, barn, ibland tror man ju att man inte gillar och så märker man att man faktiskt gör det" men det gick verkligen inte så efter två skedar och två kväljningar gav jag upp och tuggade i mej ett par mackor istället.

Gick runt och var lite halvsur resten av dagen för att det var så synd om mej som blev serverad sån förskräcklig mat på jobbet, ända tills jag mötte upp E på stan och fick ett paket av honom. Han hade köpt Patrik Sjöbergs bok till mej, som jag nämnt för honom att jag tänkt köpa, så nu ska jag genast börja läsa i den! :) Tack ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

2012-03-02 @ 20:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0